Az utóbbi napokban egyre gyakrabban jött velem szembe a facebookon a #szeresdazenet hashtag/kampány, így úgy gondoltam, hogy utánajárok annak, hogy pontosan mi is ez. Két koncertet is láttam meghirdetve ennek keretein belül, és ez csak mégjobban felkeltette az érdeklődésemet, így kifaggattam Schrotit erről a kampányról, hiszen ő osztotta meg a legtöbb tartalmat ezzel a hashtaggel.
Honnan és kitől jött a #szeresdazenet kampány ötlete?
Az én agyamból pattant ki a gondolat, amikor megláttam a FB üzenetét felém, miszerint mostantól lehet fizetős online eseményeket is szervezni rajta. Ezt remekül lehetne használni arra, hogy zenekarok plusz bevételhez jussanak.
Mit takar pontosan ez a kampány?
Az emberek nem feltétlenül szembesülnek azzal, hogy a zenészeknek milyen az élete. Hogy mennyi energiát teszünk bele egy olyan koncertbe is akár, amin 4 ember néz minket, azért mert a szervező nem tett semmi marketinget az eseménybe, vagy mert a rossz idő miatt így alakult... Ilyenkor a legtöbbször az előadókon csattan az ostor.
Sokan azt feltételezik, hogy a zenészek rengeteget keresnek, különben miért csinálnák? :D Segítek: Mert ők azok az emberek, akik az álmaiknak élnek. Szeretnék azt csinálni, amit szeretnek csinálni, és már elindultak az ezt megvalósító úton. Mégis rengeteg kisiklott zenei pályát, és összetört zenésztársat, kollegát láttam kétségbeesetten haknizni járni, hogy legyen miből hazavinni a családnak. Ezáltal ördögi körbe kerültek, és teljesen beszürkültek, belefásultak ebbe.
Itt persze hozzá kell tenni azt, hogy lehet valamit jól, és lehet valamit rosszul csinálni. A zenészek közül is sokan rosszul csinálják, mert nincs erre vonatkozó oktatás, iskola, ami rávilágítana a buktatókra, és megmutatná a hasznos tippeket, trükköket.
Illetve lehet, hogy van, de:
A zenészek közül sokan önfejűek, sokan egyedül akarják megmutatni a világnak, hogy hogy is kell ezt csinálni, ezáltal a maguk kárán tanulják meg a szakma mibenlétét. De fontos, hogy így is el lehet érni elképesztő szinteket, zenei magasságokat, amit maximum csak a fiók, vagy egy kevés ember lát/hall.
A kampány lényege azon zenészek életének, tevékenységeinek bemutatása, akik gondolkodásmódjukkal, előadásmódjukkal, zenéjükkel/szövegeikkel értékes üzenetet közvetítenek. Ezáltal felhívni a figyelmet a magyar zeneipar elkeserítő helyzetére. Továbbá azt a gondolkodásmódot elmélyíteni az emberekben, hogy a tényleg tehetséges, és profi hozzáállású szórakoztató szolgáltatók megérdemlik a korrekt honoráriumot.
A kampány keretein belüli két koncert mellett lehet számítani még ilyen jellegű támogató eseményre?
A #szeresdazenet kapmányt nem csak múló szeszélynek szánom. Tervezem a jövőben sok zenekar, zenész meghívását a Schrotify Streaming Studioba, ahol a koncertjük/zenei előadásuk mellett beszélgetünk, storyzgatunk... A jövőben tervezem élő koncertek közvetítését is, amivel az élő koncert mellett az online bevétel plusz bevételi forrás lehetne a zenekaroknak. Ezzel nyilván nem az a cél, hogy az élő koncertre ne menjenek el az emberek. Rengeteg olyan van, aki nem is akar elmenni élő koncertre. Akkor se, ha lehet. Vagy nem TUD elmenni közösségi terekbe, de igényli az élő előadást. Tömegiszonya van, pánikbeteg, mozgássérült, vagy csak egyszerűen fotelrocker... :) Nekik szól az online koncert.
Hogy fogadta a közönség a „belépős” online koncert ötletét? Mik az eddigi visszajelzések?
Egyelőre meglepően jól. Aki ellenérzésekkel volt ezzel szemben, az is úgy írt kritikát, hogy az építő jellegű volt. Úgy érzem, hogy az emberek nyitottak erre a dologra, és ez nagy boldogság. :) Persze van, aki az élő koncert mellett teszi le a voksot, ezzel semmi baj nincs. Mint zenész, én is azt szeretem nyilván a legjobban. De mind a kettőnek vannak előnyei, hátrányai.
Tehát összefoglalva a kampány azt mondja, hogy MENJ ÉLŐ KONCERTRE, ha tudsz! De ha nem tudsz, vagy nem akarsz, akkor itt ez a lehetőség neked, amivel ugyanúgy tudod támogatni a kedvenc zenekarodat.
Helyileg hol lesz megtartva a Continoom, illetve a Stula Rock koncertje?
A Schrotify Streaming Studioban lesz. :D Ez az én saját kis studióm, amit már 2011 óta bérlek. Hétköznap itt dolgozom a legtöbbet, és minden zenei, és videós, és filmes utómunkát itt végzek. Most, hogy ez a kampányötlet jött, picit átalakítottam, hogy erre a funkcióra is jól lehessen használni.
Van még valami, amit hozzá szeretnél adni a témához?
Ha valakinek tetszik a kampány, és az, amit közvetít, használja a #szeresdazenet FB keretet, ezzel kifejezve, hogy támogatja a kezdeményezést.
Köszönöm szépen az interjút. :)
A kampány keretén belül már két koncert biztosan lesz, alább megtalálhatjátok a linkeket (katt a nevekre):
Készítő: Tóth Zsófia
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.